Apua talous- ja velkaongelmiin

Tiesithän, että lainat ja kulutusluotot ovat apu yllättäviin, tilapäisiin ja harkittuihin rahantarpeisiin, ei jatkuvan kulutuksen rahoittamiseen. Lainaa ottaessaan on tärkeää kartoittaa oma maksukyky, jotta tulot ja menot ovat tasapainossa. Haluamme edesauttaa asiakkaidemme taloudenhallintaa ja tarjoamme kattavat tiedot tuotteistamme ja toiminnastamme, jotta asiakkaat voivat tehdä järkeviä päätöksiä omista rahoitustarpeistaan. Tästä syystä on erittäin tärkeää, että toimintamme on luotettavaa ja läpinäkyvää. Lainaa hakiessaan kerromme palvelun kustannukset yksiselitteisesti aina ennen palvelusopimuksen tekemistä, jotta asiakas voi ottaa huomioon lainoihin liittyvät kulut suhteutettuna oman taloutensa menoihin ja todellisiin tuloihin.

Lainapalvelumme takaisinmaksuun on saatavilla joustavuutta

Elämäntilanteet vaihtelevat ja lainan takaisinmaksussa saattaa joskus esiintyä vaikeuksia esim. oman työttömyyden tai yllättävien laskujen johdosta. Ei hätää, koska lainapalvelumme takaisinmaksuun on saatavilla joustavuutta. Mikäli maksuvaikeuksia esiintyy tai apua tarvitsee muuten talous- ja velkaongelmiin, on syytä olla yhteydessä heti asiakaspalveluumme ja sopia maksujärjestelystä.
Laskuttajaan on syytä olla yhteydessä heti, kun tietää, ettei pysty maksamaan laskua ajallaan. Ongelmien ei kannata antaa kasvaa ja kerääntyä, vaan niihin on pyrittävä löytämään nopeasti ratkaisu, jotta ylimääräisiä kuluja ei pääse syntymään lisää. 

Everyday.fi-lainapalvelussa on mahdollista:

  • maksaa lasku osissa. Laskun saadessa voi valita maksaako laskun kertamaksuna tai osissa. 

Apua talous- ja velkaongelmiin

Jos olet ylivelkaantunut ja velkaantuminen aiheuttaa taloudellisia vaikeuksia tai raha-asioiden hoito on ajautunut umpikujaan, kannattaa asiaan tarttua heti. 

  1. Laskuttajaan on syytä olla yhteydessä heti kun tiedät, ettet pysty maksamaan laskua ajallaan. Laskuttajalla on yleensä tarjota vaihtoehtoja. Ongelmien ei kannata antaa kasvaa ja kerääntyä. Niihin on pyrittävä löytämään nopeasti ratkaisu, jotta ylimääräisiä kuluja ei pääse syntymään lisää.
  2. Ulkopuolista apua tulee hakea heti kun huomaat, että raha-asiasi ei ole kohdallaan, vaikka laskuttajiin on oltu yhteydessä. Tilanteen pitkittäminen yleensä syventää ylivelkaantumista. Maksutonta apua saa esimerkiksi Takuu-säätiön tai kuntien talous- ja velkaneuvojilta.

Merkkejä maksuvaikeuksista

Maksuvaikeudet eivät tule yllättäen. Kuluttajien on syytä seurata tarkasti omaa talouttaan ja suhteuttaa menot aina todellisiin tuloihin. Alla olevat esimerkit saattavat olla merkkejä tulevista maksuvaikeuksista:

  • Palkkasi ei riitä kattamaan kuukausimenoja ennen seuraavaa palkkapäivää. 
  • Olet lomautettu ja vaarassa jäädä työttömäksi, tai saanut irtisanomisilmoituksen. 
  • Laskujesi maksu viivästyy eräpäivästä kuukaudesta toiseen ja haet aina lisää maksuaikaa. 
  • Ostoksesi ovat usein ennalta suunnittelemattomia kalliita heräteostoksia, joihin sinulla ei ole varaa. 
  • Käytössäsi on useita eri yhtiöiden myöntämiä luotto- ja/tai maksukortteja. 
  • Maksat luotolla luottoa

Lisätietoa velkaneuvonnasta saat muun muassa myös seuraavilta sivuilta:

Takuu-Säätiö http://www.takuu-saatio.fi/tietoa-ja-ratkaisuja

Kuluttajaliitto http://www.kuluttajaliitto.fi/teemat/kuluttajan_talous/raha-asiat_ja_nii...

Kilpailu- ja kuluttajavirasto http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/

Martta  linkki: http://www.martat.fi/rahat/

 

Mitä Everydayn käyttö maksaa?

200,00 €

  • Maksat yhteensä:
  • TAI osamaksulla:
  • Luoton määrä:
  • Nostoprovisio (15%):
  • Eräpäivä:31.01.2017
Kuluttajasuojalain mukainen todellinen vuosikorko tyypilliselle 800 euron luotolle on 99,69%

Asiakaspalvelu

Avoinna joka päivä 8-22
Puhelin
020 741 2030
Avoinna arkisin klo 8-20
Sähköposti
asiakaspalvelu@everyday.fi
Chat
Chat