Usein kysytyt kysymykset

Yleiset asiat

Miten tavoitan asiakaspalvelun?

Asiakaspalvelun tavoitat joka päivä klo 8-22

  • Puhelinasiakaspalvelu 020 741 2030, avoinna arkisin klo 8-20
  • Sähköpostiasiakaspalvelu asiakaspalvelu@everyday.fi, avoinna joka päivä klo 8-22
  • fax: 0207412031

Osoite:
OPR-Vakuus Oy/Everyday asiakaspalvelu
Lautatarhankatu 8 B
00580 HELSINKI

Everyday laskuun liittyvät tiedustelut laskutusasiakaspalveluun

  • Puhelinasiakaspalvelu 020 7229 476, avoinna arkisin klo 8-17
  • Sähköpostiasiakaspalvelu laskutus@everyday.fi, avoinna arkisin klo 8-17
Yhteystietoni ovat muuttuneet, pitääkö tämä ilmoittaa?

Kyllä. Yhteystietomuutokset (osoite, nimi, sähköposti, puhelinnumero yms.) tulee ilmoittaa OPR-Online -palvelussa.

Onko Everyday tietoturvallinen?

Kyllä. Käytämme samanlaista turvajärjestelmää kuin pankit, eli yhteytemme on suojattu SSL-suojauksella. Tiedostomme ovat nykyaikaisessa ja asianmukaisesti suojatussa ympäristössä lukituissa tiloissa, eikä ulkopuolisilla ole pääsyä tiedostoihimme. Sisäänkirjautuminen palveluun tapahtuu aina henkilökohtaisten verkkopankkitunnusten avulla, mobiilivarmenteella tai aiemman verkkopankkitunnusten avulla tehdyn sisäänkirjautumisen yhteydessä luomasi PIN-koodin ja matkapuhelinnumerosi yhdistelmällä.

Mikä on PIN-koodi?

PIN-koodi on asiakkaan itsensä luoma nelinumeroinen tunnus. PIN-koodin ja oman matkapuhelinnumeron avulla asiakas voi sisäänkirjautua OPR-Online -palveluun. PIN-koodin pääsee luomaan OPR-Online -palvelussa kohdassa ”omat tiedot”. Ennen PIN-koodin luomista Online -palveluun tulee sisäänkirjautua verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla.

Nordean verkkopankkiasiakkaat eivät valitettavasti voi pankin sopimusehtoihin perustuen luoda PIN-koodia. Heidän tulee siis joka kerta käyttää verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta OPR-Online -palveluun kirjautuessa.

Jos koodi unohtuu, se on mahdollista luoda uudelleen kirjautumalla OPR-Online -palveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.  Tunnistautumisen jälkeen voit luoda itsellesi henkilökohtaisen PIN-koodin. 

PIN-koodi tulee aina säilyttää turvallisessa paikassa, eikä sitä saa luovuttaa toisen henkilön käyttöön. Turvallisuussyistä suosittelemme että PIN-koodi vaihdetaan säännöllisin väliajoin. Voit vaihtaa/luoda PIN-koodin sisäänkirjautumalla palveluun verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla. Valitse sellainen PIN-koodi joka on ulkopuolisten vaikea arvata, mutta sinun helppo muistaa. Vältä "helppoja" numeroyhdistelmiä kuten; 0000, 1234, 1111, oma syntymäaika/syntymävuosi tai henkilötunnuksesi loppuosa. 

Olen unohtanut PIN-koodin. Mistä saan uuden PIN-koodin?

Jos koodi unohtuu, se on mahdollista luoda uudelleen kirjautumalla OPR-Online -palveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.  Tunnistautumisen jälkeen voit luoda itsellesi henkilökohtaisen PIN-koodin.  

Nordean verkkopankkiasiakkaat eivät valitettavasti voi pankin sopimusehtoihin perustuen luoda PIN-koodia. Heidän tulee siis joka kerta käyttää verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta OPR-Online -palveluun kirjautuessa.

Voinko hakea lainaa omilla/ tuttavan tiedoilla tuttavalleni/ perheenjäsenelle?

Ei. Laina on tarkoitettu omaan henkilökohtaiseen käyttöön ja hakiessa tulee käyttää omia henkilökohtaisia tietoja. Älä myöskään koskaan luovuta omia henkilökohtaisia tietojasi kenellekkään. 

Miten saan itselleni lainakiellon?

Lainaeston voi asettaa itselleen lähettämällä kieltopyynnön kirjallisena tai soittamalla asiakaspalveluun. Lainakielto on peruuttamaton ja koskee yrityksemme kaikkia lainapalveluita ellei toisin ole pyydetty. Yrityksellemme tekemä lainakielto koskee ainoastaan yrityksemme lainapalveluita. Valtakunnallisen kiellon (OLK=Omaehtoinen luottokielto) voit hakea suoraan Suomen asiakastieto Oy:stä.

Minulla on palvelunne kautta laina, mutta tarvitsisin suuremman lainan, jotta voisin maksaa aiempia lainoja takaisin?

OPR-Vakuus Oy ei kannusta maksamaan luottoa luotolla.

Olen saanut tietooni, että nimissäni on tietämättäni haettu lainaa. Mitä teen?

Mikäli nimissäsi on tehty petos tai epäilet henkilötietojesi joutuneen väärinkäytösten kohteeksi, ole viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme 020 741 2030 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@everyday.fi. Muista liittää viestiin yhteystietosi, jotta tavoitamme sinut antaaksemme asiassa lisäohjeita.

Mihin asiakkaiden henkilötietoja käytetään?

Asiakastietoja voidaan käyttää vain yrityksen omaan asiakastiedotukseen. Emme luovuta asiakastietojamme ulkopuolisille tahoille.

Haluan peruuttaa Everyday sopimuksen. Kuinka minun tulee toimia?

Luotonsaajalla on oikeus peruuttaa tekemänsä lainasopimus neljäntoista (14) päivän kuluessa sopimuksen syntymisestä tai siitä myöhemmästä ajankohdasta, jona luotonsaaja on saanut pysyvällä tavalla luottoa koskevat ennakkotiedot ja sopimusehdot. Peruuttamisilmoitus on ilmoitettava asiakaspalveluun kirjallisesti.

Peruutusilmoituksessa tulee olla
vähintään seuraavat tiedot:

  • luotonsaajan nimi ja henkilötunnus
  • ilmoitus peruuttamisesta
  • paikka ja päiväys
  • luotonsaajan omakätinen allekirjoitus
Miksi en pysty enää tunnistautumaan POP Pankin verkkopankkitunnuksilla?

Vuoden 2015 alusta lähtien Aktian rooli Säästöpankkien ja POP Pankkien keskuspankkilaitoksena loppui. Tämän seurauksena jokainen pankki hoitaa oman maksunvälityksensä itsenäisesti. Valitettavasti POP Pankin verkkopankkitunnuksilla kirjautuminen ei ole tällä hetkellä meistä riippumattomista syistä mahdollista ja maksuliikenne POP Pankin tileille ohjataan toistaiseksi Säästöpankin kautta. Tämän seurauksena POP Pankin tilisiirroissa on normaali yhden arkipäivän siirtoviive.

 

Everydayn takaisinmaksaminen

Minulla on Everyday laskuun liittyvä kysymys, mihin otan yhteyttä?

Everyday laskuun liittyvissä tiedusteluissa ota yhteyttä laskutusasiakaspalveluumme:

  • Puhelinasiakaspalvelu 020 7229 476, avoinna arkisin klo 8-17
  • Sähköpostiasiakaspalvelu laskutus@everyday.fi, avoinna arkisin klo 8-17
Miten laina maksetaan takaisin?

Lasku lähetetään sopimuksen mukaan kerran kuukaudessa, noin kaksi viikkoa ennen eräpäivää. Laskuun on koottu edellisen kuukauden Everyday tapahtumat ja mahdollinen jäännöserä edellisestä laskusta.

Laskun saadessa voit valita maksatko laskun kertamaksuna tai halutessasi voit hyödyntää osamaksumahdollisuuden. Mikäli hyödynnät osamaksumahdollisuuden, minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuukauden laskutusjaksolle kuukausikorkoa 5 %.

Luoton ajantasaisen takaisinmaksettavan loppusumman voit laskea OPR-Online -palvelussa tai pyytää sen Everydayn laskutusasiakaspalvelusta puh. 020 7229 476 tai laskutus@everyday.fi

Voinko saada laskun sähköisenä paperilaskun sijaan?

Kyllä. Laskut on mahdollista saada sähköpostitse, e-laskulla tai NetPosti -palveluun.
Sähköpostilaskutuksen voit ottaa käyttöön OPR-Online -palvelussa, osoitteessa www.everyday.fi.
Laskutuksen NetPostiin saat valitsemalla yrityksemme (OPR-Vakuus Oy) laskut vastaanotettavaksi sähköisessä muodossa suoraan NetPosti –palveluun. 

e-laskun saat käyttöösi näin:

Valitse laskuttajaluettelosta "OPR-Vakuus Oy" ja laskutusaiheeksi ”Everyday/Luottolasku” (katso laskusta).

Syötä tunnistetietona asiakasnumerosi, jonka löydät myös laskustasi.
Saat jatkossa e-laskut hyväksyttäväksi suoraan verkkopankkiisi. Halutessasi voit asettaa e-laskun maksettavaksi automaattisesti. Tällöin pankki veloittaa laskun summan tililtäsi automaattisesti e-laskun eräpäivänä.
 
Huomioitavaa e-laskutuksessa

Mikäli sinulla valittuna sekä sähköposti- että e-lasku, lasku tulee ainoastaan e-laskuna. Halutessasi sähköpostilaskun sinun tulee ottaa e-laskutilaus pois käytöstä oman verkkopankkisi e-laskutuksen asetuksista.
 
Ongelmatilanteet

e-Laskun kytkennän jälkeen saat seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt yrityksemme tietoon ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).

Mikäli saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-Laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Vakuuden järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Jos haluat poistaa entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.
 
Tee arjestasi helpompaa ja siirry e-laskuun jo tänään!

Voiko luoton maksaa takaisin ennen eräpäivää?

Kyllä. Halutessasi voit maksaa luoton takaisin ennen eräpäivää. Takaisinmaksettavan ajantasaisen summan voit tarkastaa OPR-Online -palvelusta tai asiakaspalvelusta puh.020 7229 476, email. laskutus@everyday.fi.

Paljonko Everydayn todellinen vuosikorko on?

Everydayn todellinen vuosikorko on 99,68 % tyypilliselle 800 €:n luottosummalle.

Olen tilannut e-laskun, mutta lasku ei tule e-laskuna

Kysymyksessä on silloin häiriötilanne. E-Laskun kytkennän jälkeen saat aina seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt yrityksemme tietoon ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).

Mikäli saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-Laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Vakuuden järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Jos haluat poistaa entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.

Olen maksanut laskun tänään. Milloin suoritus näkyy tiedoissani?

Suoritus kirjautuu järjestelmäämme maksetuksi 3-4 arkipäivää myöhemmin maksupäivästä. Lähetämme tekstiviesti-ilmoituksen luoton käyttövarasta, kun suoritus on kirjautunut.

Mitä Everyday joustoluoton käyttäminen maksaa?

Luottosopimuksen voimassaolo on ilmaista, ei kiinteää vuosimaksua tai muita kuluja. Luottoa voi käyttää käteisnostoihin tai maksaessa ostoksia Everyday lasku- ja osamaksupalvelulla. Käteisnostojen nostoprovisio on 15% nostetusta summasta. Hyödyke-ostojen maksaminen Everyday lasku- ja osamaksupalvelulla on täysin kulutonta, mikäli ostos maksetaan kokonaisuudessaan eräpäivään mennessä. Laskun saadessa asiakas voi valita maksaako laskun kertamaksuna vai hyödyntääkö osamaksumahdollisuuden. Mikäli hyödynnät osamaksumahdollisuuden, minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuukauden laskutusjaksolle kuukausikorkoa 5%.

Minulla on maksuvaikeuksia, enkä voi maksaa koko laskua eräpäivään mennessä. Voinko maksaa osamaksulla?

Voit hyödyntää osamaksumahdollisuuden ja maksaa laskun loppusummasta ainoastaan minimilyhennyksen. Maksaessasi laskun osamaksulla minimilyhennys on 1/5 laskun loppusummasta, kuitenkin vähintään 20 €. Minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuun laskutusjaksolle kuukausikorkoa 5 %. Tarkemman ohjeen löydät laskusta.

Lasku ei tullut perille, pitääkö silti maksaa?

Kyllä. Mikäli lasku ei ole tullut perille, sinun on oma-aloitteisesti otettava yhteys asiakaspalveluumme tai tarkastettava maksutiedot OPR-Online -palvelusta. Laskun puuttuminen ei oikeuta eräpäivän muutokseen. Laskutiedot on aina nähtävillä ja tulostettavissa OPR-Online -palvelussa, osoitteessa www.everyday.fi. Maksutiedot saat myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

Kadotin laskun, voinko saada laskun tiedot uudestaan?

Kyllä, voit tarkastaa, tulostaa tai lähettää maksutiedot sähköpostiin OPR-Online -palvelusta. OPR-Onlineen palveluun pääset osoitteesta www.everyday.fi. Maksutiedot saat myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

Haluan rajoittaa luoton käyttöä. Onko se mahdollista?

Kyllä. Kuukausittaisella käyttörajalla voit määrittää kalenterikuukauden aikana käytettävissäsi olevan luoton enimmäismäärän. Kuukausittainen käyttöraja on mahdollista asettaa lainahakemuksen yhteydessä tai myöhemmin OPR-Online -palvelussa. Kuukauden vaihtuessa asettamasi kuukausittainen käyttöraja on jälleen täysimääräisesti käytettävissäsi seuraavan kuukauden 7.päivä. 

Mikäli määrität käyttörajaksi esimerkiksi 500 €/kk, voit kuukauden aikana käyttää luottoa korkeintaan 500€.

Luottoa voit käyttää käytettävissä olevan luottorajan puitteissa kerralla tai pienemmissä osissa tarpeesi mukaan.

Haluan hyödyntää osamaksumahdollisuuden. Mikä on laskuni minimilyhennys?

Maksaessasi laskun osamaksulla minimilyhennys on 1/5 laskun loppusummasta, kuitenkin vähintään 20 euroa. Osamaksuohje löytyy laskusta. Hyödyntäessäsi osamaksuominaisuuden minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuukauden laskutusjaksolle kuukausikorkoa 5 %.

Everyday joustoluoton hakeminen ja luottorajan korottaminen

Olen uusi asiakas ja haen lainaa. Minulla ei ole verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta. Miten toimin?

Ottakaa tässä tapauksessa yhteyttä pankkiin ja pyytäkää heiltä itsellenne omat verkkopankkitunnukset. Mobiilivarmenteen saat matkapuhelinliittymäsi tarjoajalta.

Miten haen Everyday joustoluottoa?

Everyday joustoluottosopimus haetaan OPR-Online -palvelussa. Lainasopimuksen täyttäminen kestää pari minuuttia ja luottopäätös lähetetään asiakkaalle tekstiviestitse. Hakemuksia käsitellään päivittäin klo 8-22 välisenä aikana.

Everyday luottosopimuksen ilman käteisnosto-oikeutta voit hakea ostotapahtuman yhteydessä, mikäli valitset myyjän tarjoamana maksutapana Everyday verkkomaksun. Everyday lasku- ja osamaksupalvelu on maksutapana jo yli 5000 eri verkkokaupassa. Hyödykeoston yhteydessä myönnetty Everyday sopimus ei automaattisesti mahdollista käteisnostoja. Käteisnosto-ominaisuutta tulee erikseen hakea verkkohakemuksella OPR-Online -palvelussa. Lainasopimuksen solmimisen jälkeen luotto on vapaasti käytettävissäsi. Lainasopimuksen hakeminen on ilmaista. 

Voinko hakea Everyday joustoluottoa vaikka liittymäni on prepaid tai salainen?

Kyllä. Hae laina verkkohakemuksella OPR-Online -palvelussa.

Voinko asettaa itselleni kuukausittaisen käyttörajan?

Kyllä voit. Voit halutessasi rajoittaa kalenterikuukauden aikana käytettävissäsi olevan luoton enimmäismäärää. Kuukauden vaihtuessa asettamasi kuukausittainen käyttöraja on jälleen täysimääräisesti käytettävissäsi seuraavan kalenterikuukauden aikana.  

Mikäli määrität käyttörajaksi esimerkiksi 500 €/kk, voit kuukauden aikana käyttää luottoa korkeintaan 500 €. Luottoa voit käyttää käytettävissä olevan luottorajan puitteissa kerralla tai pienemmissä osissa tarpeesi mukaan.

Voiko yritys hakea Everyday joustoluottoa?

Ei. Everyday.fi on yksityiskuluttajien luotto. 

Vakituinen osoitteeni on ulkomailla. Myönnättekö minulle Everyday joustoluottoa?

Yksi luotonmyöntämisen ehdoista on, että luotonhakijan virallinen pysyvä osoitetieto on Suomessa. Tarkastamme asiakkaiden ajantasaisen osoitetiedon väestötietorekisteristä.

Miten nostan rahaa tililleni?

Everyday noston voi tehdä Everyday -sovelluksen kautta, ilmaiseksi OPR-Online -palvelussa tai lähettämällä tekstiviestin NOSTO SUMMA (esim. NOSTO 100), numeroon 16456. 

Miten luottorajaa voi muuttaa?

Everydayn luottorajaa voi muuttaa OPR-Online -palvelussa kohdassa ”Everyday”, ”luottorajan muutos”. Valintaikkuna näyttää valittavissa olevat luottorajat.

Mitä myönteinen luottopäätös edellyttää luotonhakijalta?

Everyday luottosopimus käteisnosto-ominaisuudella myönnetään 21 - 75 vuotiaille. Everyday luottosopimus, ilman käteisnosto-oikeutta voidaan myöntää 18 -75 vuotiaille. Luottosopimus myönnetään yksityishenkilöille, jotka täyttävät lainaehtojemme luottokelpoisuusmääritelmän. Myönteinen luottopäätös mm. edellyttää, että luotonhakijalla on; Suomen kansalaisuus, henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset (tai mobiilivarmenne), virallinen osoitetieto Suomessa, moitteettomat luottotiedot ja matkapuhelinnumero.

Milloin lainaa voi hakea?

Lainahakemuksen voi lähettää milloin tahansa. Lainahakemuksia käsitellään ja hyväksyttyjä nostoja maksetaan asiakkaan tilille päivittäin klo 8-22 välisenä aikana. Luottoa voi käyttää myyjän tarjoamana maksutapana hyödykkeen ostamiseen Everyday laskulla 24/7. Everyday lasku on maksutapana jo yli 5000 eri verkkokaupassa. 

Miksi minulle ei myönnetty lainaa?

Yleisimmät syyt Everyday sopimuksen tai noston hylkäämiseen ovat; voimassaoleva luottohäiriömerkintä, virheelliset tai puutteelliset osoitetiedot tai yrityksellemme erääntynyt lasku. Myös luotonantajan oma riskiarvio voi estää luoton myöntämisen. Luotonantaja voi oman harkintansa mukaan ja ilman erityistä syytä ilmoittamatta olla myöntämättä luottoa. Luotonantaja ei ole velvollinen perustelemaan kielteistä luottopäätöstä.

Mikä on sisäänkirjautumisen turvakoodi?

Lähetämme sisäänkirjautumisen turvakoodin OPR-Onlineen sisäänkirjautumisen yhteydessä. Näin varmistamme että ilmoittamasi matkapuhelinnumero on oikein ja sinun käytettävissä. Syötä koodi sille varattuun kenttään sisäänkirjautumisen yhteydessä. Sisäänkirjautumisen turvakoodi on henkilökohtainen ja kertakäyttöinen. OPR-Vakuus Oy ei kysy sisäänkirjautumisen turvakoodia koskaan puhelimitse tai tekstiviestinä, eikä koodia tule luovuttaa koskaan tekstiviestinä tai puhelimitse.

Mikä on Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmä?

Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmästä saatavia tietoja käsittelee OPR-Vakuus Oy ja Suomen Asiakastieto Oy tiedon välittäjänä. Tietoja kerätään vain luottohakemuksen käsittelyä varten.

Käsiteltävät tiedot koskevat luottoja ja niiden hoitamista. Luottohakemuksen yhteydessä kerättyjä tietoja ei luovuta ulkopuolisille ilman lain mukaista velvoitetta. Viranomaisilla voi olla pääsy näihin tietoihin omassa toiminnassaan.

Mikäli luotto myönnetään, tiedot säilytetään viiden vuoden ajan siitä, kun luotto on kokonaisuudessaan erääntynyt maksettavaksi, ellei laissa säädetä velvollisuutta säilyttää niitä tätä pidempään. Mikäli luottoa ei myönnetä, tiedot poistetaan kahden vuoden kuluttua luottohakemuksen tekemisestä. Tiedot luovutetaan Suomen Asiakastieto Oy:n ylläpitämän Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmän kautta.

Luotonhakijalla on oikeus tarkastaa mille tahoille ja mitä tietoja Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmän kautta on luovutettu. Tarkistusoikeuden toteuttaa Suomen Asiakastieto Oy. Suomen Asiakastieto Oy:n ylläpitämään Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmään kuuluvat seuraavat yhtiöt:

Bigbank AS,Suomen sivuliike, 
Collector Credit Ab, 
DFC Nordic Oyj (Risicum, OK-Money), 
Euroloan Consumer Finance Oyj, 
Ferratum Finland Oy,
Finaref Oy, 
Folkia As, Suomen Sivuliike, 
Ikano Bank AB (julk.), Suomen sivuliike, 
MCB Finance Finland Oy (Credit24), 
NDN - Yhtiö Oy, 
OPR-Vakuus Oy, 
Svea Ekonomi Ab, Suomen sivuliike, 
Tact Group (Vipster Oy, Lainacom Oy), 
J.W.- Yhtiöt Oy, 
Herttaysi Oy, 
Luoteen Sirtox Oy, 
WHT-Yhtiöt Oy, 
WestStar Oy, 
Top Finance Oy, 
AS LHV Pank, 
Oy Netford Capital Ltd, 
4finance Oy.

Kuka voi hakea Everyday joustoluottoa?

Everyday -luottoa käteisnosto-ominaisuudella voi hakea 21-75 vuotias Suomen kansalainen. Everyday luottosopimusta ilman käteisnosto-ominaisuutta voi hakea 18-75 vuotias Suomen kansalainen. Ilman käteisnosto-ominaisuutta olevaa luottoa voi käyttää myyjän tarjoamana maksutapana hyödykkeen ostamiseen esim. verkkokaupoissa.

Huomasin, että sivuillanne on käytössä mobiilivarmenne. Kuinka se toimii?

Tarkemmat tiedot mobiilivarmenteesta saat täältä: www.mobiilivarmenne.fi

Haluan hakea Everyday joustoluottoa, mutta minulla ei ole tietokonetta. Miten toimin?

Voitte lähettää verkkohakemuksen mistä tahansa tietokoneelta, jossa on internet-yhteys. Useat asiakkaat lähettävät hakemuksen esim. kirjastosta, nettikahvilasta tai tuttavan tietokoneelta. Lainan hakemiseen tarvitset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen ja matkapuhelimen.

Hain lainaa, mutta puhelimeeni ei saavu vahvistuskoodia. Missä vika?

Varmistakaa ensin, että olet täyttänyt puhelinnumerosi oikein. Tämän jälkeen varmistakaa, ettei liittymässäsi ole palvelunumeroestoa ja että puhelimen muisti ei ole täynnä. Jos nämä eivät auta, ottakaa yhteyttä operaattoriinne, koska heillä on todennäköisesti jokin tekninen häiriö. Yleensä nämä viat korjautuvat 20 minuutin sisällä.

Everyday maksutapana verkko-ostoksissa

Miten Everyday verkkomaksulla maksaminen tapahtuu?

Maksaminen verkkokaupassa on todella helppoa. Valitset ensin Everyday-maksutapavaihtoehdon ostaessasi tuotetta tai palvelua verkkokaupassa. Tutustu lainaehtoihin, vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin ja tunnistaudut sen jälkeen verkkopankkitunnuksillasi normaaliin tapaan. Sen jälkeen sinun tulee vain hyväksyä maksu, niin helppoa se on. Everyday lasku tulee postissa sinulle seuraavan kuun puolivälissä ja eräpäivä on kuukauden lopussa.

Sopimuksen mukaan minulla on Everyday joustoluotto käytössä, maksanko jostain?

Sopimuksen voimassaolo on ilmaista, ei kiinteää vuosimaksua tai muita piilokuluja - maksat ainoastaan vain joustoluoton käytöstä. Verkko-ostosten maksaminen Everyday verkkomaksulla on asiakkaalle täysin kulutonta, mikäli ostos maksetaan kokonaisuudessaan ensimmäiseen eräpäivään mennessä. Käteisnostojen nostoprovisio on 15 % nostettavasta summasta. Asiakkaan hyödyntäessä osamaksumahdollisuuden, minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuukauden laskutusjaksolle kuukausikorkoa 5%. Tutustu joustavaan Everyday joustoluottoon.

Paljonko ostoksen minimisumma Everyday lasku- ja osamaksupalvelulla maksaessa on?

Everyday lasku- ja osamaksupalvelua voit käyttää hyödykeostoihin myyjän tarjoamana maksutapana verkkokaupoissa. Everyday verkkomaksulla maksaessa ostosta, ostoksen minimisumma on 5 €.

Olen ostanut tuotteen verkkokaupasta ja käyttänyt maksutapana Everyday laskua. Nyt haluan palauttaa tuotteen. Kuinka toimin?

Mikäli haluat palauttaa Everyday laskulla ostetun tuotteen, toimi seuraavasti: ota yhteyttä verkkokauppaan ja sovi palautuksesta → palauta tuote verkkokauppaan → verkkokauppa kuittaa palautuksen Everydaylle ja lasku mitätöidään.

Mitä Everyday verkkomaksutavan käyttäminen maksaa?

Käyttäessäsi Everyday laskua maksutapana verkko-ostoksiin saat keskimäärin 45 vuorokautta täysin kulutonta maksuaikaa ostoksellesi. Laskulla maksu on asiakkaalle täysin kulutonta, mikäli ostos maksetaan kokonaisuudessaan eräpäivään mennessä. Halutessasi voit hyödyntää myös osamaksumahdollisuuden, minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuukauden laskutusjaksolle kuukausikorkoa 5%.

Maksutavat:

1. Laskulla kertasuorituksena

  • Ei lisäkuluja, mikäli ostos maksetaan kokonaisuudessaan eräpäivään mennessä, todellinen vuosikorko tällöin on 0 %.
  • Eräpäivä seuraavan kuukauden lopussa.
  • Esimerkki: teet ostoksen, jonka hinta on 100 € - maksat laskulla eräpäivänä kertasuorituksena 100 €.

2. Luotolla kuukausierissä

  • Minimilyhennys 1/5 laskun loppusummasta, kuitenkin vähintään 20 €.
  • Eräpäivän jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan kuukausikorkoa 5 %.
  • Esimerkki: teet ostoksen, jonka hinta on 100 € - maksat laskun viidessä kuukausierässä, jolloin tuotteen kokonaishinta on 111,04 €. Maksat tällöin kuukausittain 20 € ja viimeisenä kuukautena 31,38 €)
  • Tyypillisen 500 €:n luottosumman todellinen vuosikorko on 48,52 %.
Mitä etua minulle on käyttää Everyday maksutapaa verkko-ostoksessa?

Everyday lasku- ja osamaksupalvelu on  suomalainen, luotettava ja täysin riskitön maksutapa verkko-ostoksiin. Saat tuotteen kotiisi ja ehdit tutustumaan tuotteeseen ennen maksamista. Tämän kuukauden ostokset laskutetaan vasta seuraavan kuukauden lopussa. Laskun maksaminen kerralla on täysin kulutonta. Tyytyväisiä Everyday-asiakkaita on jo lähes 100 000 ja maksutapana Everyday -luottoa voi käyttää myyjän tarjoamana maksutapana hyödykkeen ostamiseen jo yli 6000 verkkokaupassa.

Minulla on maksuvaikeuksia. Voinko hyödyntää osamaksua?

Kyllä, voit hyödyntää verkkokauppa-ostoksessasi myös osamaksumahdollisuuden ja maksaa laskun loppusummasta ainoastaan minimilyhennyksen. Maksaessasi laskun osamaksulla minimilyhennys on 1/5 laskun loppusummasta, kuitenkin vähintään 20 euroa. Osamaksuohje löytyy laskusta. Hyödyntäessäsi osamaksuominaisuuden minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuukauden laskutusjaksolle kuukausikorkoa 5 %.

Maksutavat:

1. Laskulla kertasuorituksena

  • Ei lisäkuluja, mikäli ostos maksetaan kokonaisuudessaan eräpäivään mennessä, todellinen vuosikorko tällöin on 0 %.
  • Eräpäivä seuraavan kuukauden lopussa.
  • Esimerkki: teet ostoksen, jonka hinta on 100 € - maksat laskulla eräpäivänä kertasuorituksena 100 €.

2. Luotolla kuukausierissä

  • Minimilyhennys 1/5 laskun loppusummasta, kuitenkin vähintään 20 €.
  • Eräpäivän jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan kuukausikorkoa 5 %.
  • Esimerkki: teet ostoksen, jonka hinta on 100 € - maksat laskun viidessä kuukausierässä, jolloin tuotteen kokonaishinta on 111,04 €. Maksat tällöin kuukausittain 20 € ja viimeisenä kuukautena 31,38 €)
  • Tyypillisen 500 €:n luottosumman todellinen vuosikorko on 48,52 %.
Milloin ja miten maksan verkkokauppaostokseni?

Osta nyt, maksa ensi kuun lopussa kuluttomasti. Käyttäessäsi Everyday-laskua saat keskimäärin 45 vuorokautta kulutonta maksuaikaa ostoksellesi. Laskun saat kerran kuussa, joko postilaatikkoosi tai sähköpostiisi. Tässä kuussa tehdyt ostot laskutetaan vasta ensi kuun lopussa. Laskun maksun yhteydessä voit valita maksatko ostoksen osamaksulla vai kertasuorituksena.

Maksutavat:

1. Laskulla kertasuorituksena

  • Ei lisäkuluja, mikäli ostos maksetaan kokonaisuudessaan eräpäivään mennessä, todellinen vuosikorko tällöin on 0 %
  • Eräpäivä seuraavan kuukauden lopussa.
  • Esimerkki: teet ostoksen, jonka hinta on 100 € - maksat laskulla eräpäivänä kertasuorituksena 100 €.

2. Luotolla kuukausierissä

  • Minimilyhennys 1/5 laskun loppusummasta, kuitenkin vähintään 20€.
  • Eräpäivän jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan kuukausikorkoa 5 %.
  • Esimerkki: teet ostoksen, jonka hinta on 100 € - maksat laskun viidessä kuukausierässä, jolloin tuotteen kokonaishinta on 111,04 €. Maksat tällöin kuukausittain 20 € ja viimeisenä kuukautena 31,38 €)
  • Tyypillisen 500 €:n luottosumman todellinen vuosikorko on 48,52 %.
Haluan hyödyntää osamaksumahdollisuuden. Mikä on laskuni minimilyhennys?

Maksaessasi laskun osamaksulla minimilyhennys on 1/5 laskun loppusummasta, kuitenkin vähintään 20 €. Osamaksuohje löytyy laskusta. Hyödyntäessäsi osamaksuominaisuuden minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuukauden laskutusjaksolle kuukausikorkoa 5 %.

Everyday joustoluoton käyttäminen

Miten Everyday joustoluottoa voi käyttää?

Everyday luottoa voi käyttää käteisnostojen tekemiseen ja myyjän tarjoamana maksutapana hyödykkeen ostamiseen esim. verkkokaupoissa. Everyday lasku on maksutapavaihtoehtona jo yli 5000 eri verkkokaupassa.

Kun Everyday luottosopimus on myönnetty käteisnosto-ominaisuudella, voit nostaa luottoa pankkitilillesi käytettävissä olevan luottorajan puitteissa joko kerralla tai pienemmissä osissa tarpeesi mukaan. Noston voit tehdä Everyday -sovelluksella, ilmaiseksi OPR-Online palvelussa tai lähettämällä tekstiviestin NOSTO SUMMA (esim. NOSTO 100), numeroon 16456. Mikäli sinulla ei ole käteisnostoon oikeuttavaa sopimusta, voit hakea sitä verkkohakemuksella, osoitteessa www.everyday.fi

Miten Everyday nosto tehdään?

Kun lainasopimus käteisnosto-ominaisuudella on myönnetty, voit nostaa luottoa pankkitilillesi luottorajan puitteissa joko kerralla tai pienemmissä osissa tarpeesi mukaan. Noston voit tehdä Everyday -sovelluksella, ilmaiseksi OPR-Online -palvelussa tai lähettämällä tekstiviestin NOSTO SUMMA (esim. NOSTO 100), numeroon 16456. Mikäli sinulla ei ole käteisnosto-ominaisuudella olevaa luottosopimusta, voit hakea luottosopimuksen OPR-Online palvelussa.

Paljonko on Everydayn miniminosto?

Minimi käteisnosto on 20 €. Everyday luottoa voi käyttää myös myyjän tarjoamana maksutapana hyödykkeen ostamiseen esim. verkko-ostoksissa. Everyday luotolla maksaessa ostoksen minimisumma on 5 €.

Paljonko Everydayn luottoraja on?

Käteisnosto-ominaisuuden sisältävän Everyday luottosopimuksen luottoraja on enintään 2000 €. Ilman käteisnosto-ominaisuutta olevan Everyday luottosopimuksen luottoraja on 300-2000 €. Luottoraja määräytyy sopimuksen tekohetkellä. Luottorajaan voi hakea muutosta myöhemmin OPR-Online palvelussa.

Onko käytössä mobiilisovellusta?

Kyllä on. Sovellukseen pääset tutustumaan tarkemmin tästä.

Olen nostanut viime viikolla 100€, voinko nostaa lisää?

Kyllä. Voit käyttää luottoa oman käytettävissä olevan luottorajasi puitteissa luottoa joko kerralla tai pienemmissä osissa tarpeesi mukaan, mikäli sinulla ei ole erääntyneitä laskuja yrityksellemme. Nostamasi summan voit valita euron tarkkuudella. Miniminosto on 20€.

Miten lainapalvelu on avoinna?

Lainapalvelumme on avoinna joka päivä ympäri vuorokauden. Lainahakemuksen voit lähettää milloin tahansa osoitteessa www.everyday.fi. Lainahakemuksia käsitellään ja myönnettyjä luottoja maksetaan asiakkaan tilille joka päivä klo 8-22. Everyday luottoa voi käyttää myyjän tarjoamana maksutapana hyödykkeen ostamiseen 24/7. Maksutapa käytettävissä esim. verkkokaupoissa.

Mitä tekstiviestin lähettäminen maksaa?

Tekstiviestin lähettäminen on lisämaksutonta. Tekstiviesti maksaa normaalin tekstiviestin verran. Tarkan hintatiedon voit tiedustella matkapuhelin liittymäsi tarjoajalta.

Mikä on OPR-Online?

OPR-Online on asiakkaan henkilökohtainen laina- ja laskutusasioiden hallinnointipalvelu, joka palvelee osoitteessa www.everyday.fi. Voit ajantasaisesti seurata ja hallinnoida omia laina- ja laskutustietoja, tulostaa laskun, tehdä noston, tulostaa lainasopimuksen, muuttaa luottorajaa ja paljon muuta. OPR-Online on aina avoinna. Sisäänkirjautuminen tästä.

Kuinka saan käyttööni Everyday -sovelluksen?

Everyday -sovellus on maksuton ja ladattavissa iPhone- ja Android-puhelimiin ja -tablettilaitteisiin AppStore- tai Google Play -sovelluskaupoista. Lataa sovellus heti käyttöösi ja nosta luottoa vaivattomasti tarpeesi mukaan missä ja milloin vain! 

Sovellus on täysin ilmainen ja sisältää kaikki palvelun käytön kannalta tarpeellisimmat ominaisuudet. Kirjautuminen sovellukseen tapahtuu henkilökohtaisilla palvelutunnuksillasi (puhelinnumero + PIN-koodi)

Everyday -sovelluksen avulla voit:

  • Nostaa rahaa tarpeesi mukaan nopeasti
  • Nähdä saldo- ja tilitapahtumatietosi
  • Tarkastaa omat sopimustietosi
  • Hallita omia asiakas- ja laskutustietojasi
  • Lukea ajankohtaisia palveluviestejämme
  • Ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme
Kauanko Everyday noston tilisiirto kestää pankkitililleni?

Everyday nostot siirretään asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille heti hyväksytyn nostopäätöksen jälkeen. Teemme ajantasaisia tilisiirtoja päivittäin kello 8.00-22.00. Myönnetty laina on viiveettä tililläsi käyttäessäsi Aktia Pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Osuuspankin tai Säästöpankin tiliä. Lainapalvelustamme riippumattomista syistä emme voi tällä hetkellä taata viiveettömiä tilisiirtoja S-Pankin tileille, mistä johtuen S-Pankin maksuja maksetaan päivittäin noin kello 8.00, 11.00, 14.00, 18.00 ja 22.00. Muiden kuin em. pankkien tilisiirtojen osalta siirtoviive on 1-2 arkipäivää.

Mitä Everydayn käyttö maksaa?

200,00 €

  • Maksat yhteensä:
  • TAI osamaksulla:
  • Luoton määrä:
  • Nostoprovisio (15%):
  • Eräpäivä:31.10.2016
Kuluttajasuojalain mukainen todellinen vuosikorko tyypilliselle 800 euron luotolle on 99,69%

Asiakaspalvelu

Avoinna joka päivä 8-22
Puhelin
020 741 2030
Avoinna arkisin klo 8-20
Sähköposti
asiakaspalvelu@everyday.fi
Chat
Chat