Usein kysytyt kysymykset

Uusien Everyday sopimusten myöntäminen päättyy 31.8.2019

Vaikuttaako tämä olemassa olevaan luottooni?

Suomessa astuu 1. syyskuuta 2019 voimaan uusi korkokattolainsäädäntö. Samalla uusien Everyday-joustoluottosopimusten myöntäminen loppuu. Tämä muutos ei kuitenkaan vaikuta jo olemassa oleviin Everyday-sopimuksiin. Voit jatkossakin tehdä kätevästi nostoja nykyisen luottorajasi puitteissa OPR-Onlinessa, tekstiviestitse tai Everyday-mobiilisovelluksella. 
Nykyisenä asiakkaana sinun sopimusehtosi säilyvät entisellään, eikä sinulta vaadita mitään toimenpiteitä.

Everydayn takaisinmaksaminen

Haluan hyödyntää osamaksumahdollisuuden. Mikä on laskuni minimilyhennys?

Maksaessasi laskun osamaksulla minimilyhennys on 10 % laskun loppusummasta, kuitenkin vähintään 20 euroa. Tarkemmat ohjeet löydät laskultasi. Hyödyntäessäsi osamaksuominaisuuden minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan kuukausikorkoa 5 % (vuosikorko 60 %).

Kadotin laskun, voinko saada laskun tiedot uudestaan?

Kyllä. Mikäli olet kadottanut laskusi, ole yhteydessä laskutusasiakaspalveluumme 020 722 9476 tai laskutus@everyday.fi (avoinna arkisin 8-17).

Miksi sain maksumuistutuksen?

Maksumuistutuksen saamiseen voi olla useita syitä:

Olet saattanut saada maksumuistutuksen, jos olet maksanut laskun eräpäivän jälkeen. Maksumuistutus on ehditty lähettää ennen kuin maksusuorituksesi on kirjautunut. Ole tällöin yhteydessä laskutusasiakaspalveluun 020 722 9476 tai laskutus@everyday.fi (avoinna arkisin 8-17).

Olet saattanut maksaa laskun epähuomiossa väärällä viitenumerolla. Ole tällöin yhteydessä asiakaspalveluumme ja varaudu kertomaan heille maksamasi laskun päivämäärä, summa ja virheellinen viitenumero.

Jos sinulla on käytössäsi sähköpostilaskutus, etkä ole vastaanottanut laskuasi, muistathan tarkistaa sähköpostisi roskapostikansion. Laskusi on saattanut päätyä sinne.

Tiesithän, että voit maksaa laskusi myös e-laskuna. Saat laskun suoraan verkkopankkiisi, jolloin sinun tulee ainoastaan tarkistaa ja vahvistaa laskun maksutiedot, minkä jälkeen asia on hoidettu. Näin laskusi tulee maksetuksi ajallaan, vältyt näppäilyvirheiltä ja laskusi löytyy aina verkkopankistasi. Lue lisää e-laskusta täältä.

Minulla on Everyday laskuun liittyvä kysymys, mihin otan yhteyttä?

Everyday laskuun liittyvissä tiedusteluissa voit olla yhteydessä laskutusasiakaspalveluumme:

  • Puhelimella 020 7229 476 (arkisin klo 8-17)
  • Sähköpostilla laskutus@everyday.fi (arkisin klo 8-17)
Minulla on maksuvaikeuksia, enkä voi maksaa koko laskua eräpäivään mennessä. Voinko maksaa osamaksulla?

Voit hyödyntää osamaksumahdollisuuden ja maksaa laskun loppusummasta ainoastaan minimilyhennyksen. Maksaessasi laskun osamaksulla minimilyhennys on 10% laskun loppusummasta, kuitenkin vähintään 20€. Minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuun laskutusjaksolle kuukausikorkoa 5% (vuosikorko 60%). Tarkemman ohjeen löydät laskusta.

Mitä Everyday joustoluoton käyttäminen maksaa?

Itse luottosopimus on ilmainen. Sillä ei ole kiinteää vuosi- tai kuukausimaksua, maksat vain tekemistäsi käteisnostoista. Laskun saadessasi voit valita, maksatko laskun kertamaksuna vai hyödynnätkö osamaksumahdollisuuden. Valitessasi osamaksumahdollisuuden, minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuukauden laskutusjaksolle kuukausikorkoa 5% (vuosikorko 60%).

Miten laina maksetaan takaisin?

Lasku lähetetään sopimuksen mukaan kerran kuukaudessa noin kaksi viikkoa ennen eräpäivää, joka ajoittuu kuunvaihteeseen. Laskuun on koottu edellisen kuukauden Everyday tapahtumat ja mahdollinen jäännöserä edelliseltä laskulta.

Laskun saadessasi voit valita maksatko laskun kertamaksuna, tai halutessasi voit hyödyntää osamaksumahdollisuuden. Hyödyntäessäsi osamaksumahdollisuuden minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan kuukausikorkoa 5 % (vuosikorko 60 %).

Luoton ajantasaisen takaisinmaksettavan loppusumman voit pyytää Everydayn laskutusasiakaspalvelusta puh. 020 7229 476 tai laskutus@everyday.fi

Olen maksanut laskun tänään. Milloin suoritus näkyy tiedoissani?

Maksusuoritus kirjautuu järjestelmäämme 3-4 arkipäivän viiveellä. Kun suoritus on kirjautunut, lähetämme siitä tekstiviesti-ilmoituksen.

Olen tilannut e-laskun, mutta lasku ei tule e-laskuna

Kysymyksessä on silloin häiriötilanne. E-laskun kytkennän jälkeen saat seuraavan laskun e-laskuna. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt aktivoitua ennen seuraavaa laskutusajoa, saat kyseisen laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku). Jos saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Financen järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Poistaessasi entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.

Paljonko Everydayn todellinen vuosikorko on?

Kuluttajasuojalain mukainen todellinen kulut huomioiva vuosikorko 2000 euron luotolle on 92,04%

 

Voiko luoton maksaa takaisin ennen eräpäivää?

Kyllä. Halutessasi voit maksaa luoton takaisin ennen eräpäivää. Takaisinmaksettavan ajantasaisen summan voit tarkastaa (arkisin klo. 8-17) laskutusasiakaspalvelustamme puh. 020 7229 476, email laskutus@everyday.fi.

Voinko saada laskun sähköisenä paperilaskun sijaan?

Kyllä. Laskut on mahdollista saada sähköpostitse, e-laskulla tai NetPosti -palveluun. Sähköpostilaskutuksen voit ottaa käyttöön OPR-Online -palvelussa, osoitteessa www.everyday.fi. Laskutuksen NetPostiin saat valitsemalla yrityksemme (OPR-Finance Oy) laskut vastaanotettavaksi sähköisessä muodossa suoraan NetPosti –palveluun. 

E-laskun saat käyttöösi näin:

Valitse laskuttajaluettelosta "OPR-Finance Oy" ja laskutusaiheeksi ”Everyday/Luottolasku” (katso laskusta).

Syötä tunnistetietona asiakasnumerosi, jonka löydät myös laskustasi.
Saat jatkossa e-laskut hyväksyttäväksi suoraan verkkopankkiisi. Halutessasi voit asettaa e-laskun maksettavaksi automaattisesti. Tällöin pankki veloittaa laskun summan tililtäsi automaattisesti e-laskun eräpäivänä.
 
Huomioitavaa e-laskutuksessa

Mikäli sinulla valittuna sekä sähköposti- että e-lasku, lasku tulee ainoastaan e-laskuna. Halutessasi sähköpostilaskun sinun tulee ottaa e-laskutilaus pois käytöstä oman verkkopankkisi e-laskutuksen asetuksista.
 
Ongelmatilanteet

E-laskun kytkennän jälkeen saat seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt yrityksemme tietoon ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).

Mikäli saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Financen järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Jos haluat poistaa entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.
 
Tee arjestasi helpompaa ja siirry e-laskuun jo tänään!

En ole saanut laskuani, pitääkö silti maksaa?

Kyllä. Mikäli et ole saanut laskuasi, ole yhteydessä laskutusasiakaspalveluumme 020 722 9476 tai laskutus@everyday.fi (avoinna arkisin 8-17). Lasku lähetetään aina kuun 10. päivänä tai sitä seuraavana arkipäivänä ja sinun pitäisi saada laskusi kirjepostina viikon sisällä. Sähköpostilla ja e-laskuna lähetetyt laskut saat viiveettä. Lasku erääntyy aina kuunvaihteessa.

 

Everyday joustoluoton käyttäminen ja luottorajan korottaminen

Huomasin, että sivuillanne on käytössä mobiilivarmenne. Kuinka se toimii?

Mobiilivarmenteella voit tunnistautua sähköisesti palveluihimme. Lisätietoa mobiilivarmenteesta saat täältä: www.mobiilivarmenne.fi

Kauanko Everyday noston tilisiirto kestää pankkitililleni?

Everyday nostoja käsitellään ympäri vuorokauden ja hyväksyttyjä nostoja siirretään päivittäin kello 8-22. Tilisiirto on viiveetön käyttäessäsi Aktia Pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Osuuspankin tai Säästöpankin tiliä. Muihin kuin em. pankkeihin arkisin ennen kello 14 tehdyt tilisiirrot näkyvät tilillä pääsääntöisesti saman päivän aikana. Muussa tapauksessa siirto näkyy tilillä seuraavana arkipäivänä.

Kuinka saan käyttööni Everyday-mobiilisovelluksen?

Everyday-mobiilisovelluksesta ja sen käyttöönotosta voit lukea lisää tästä.

Mikä on OPR-Online?

OPR-Online on asiakkaan henkilökohtainen asiakastietojen hallinnointipalvelu, joka palvelee osoitteessa www.everyday.fi. Voit mm. seurata ja hallinnoida omia asiakastietojasi, tehdä noston ja tarkastaa lainasopimukseesi liittyvät asiakirjat. OPR-Online on aina avoinna. Sisäänkirjautuminen tästä.

Mikä on sisäänkirjautumisen turvakoodi?

Tunnistautuessasi matkapuhelinnumerosi ja palveluumme rekisteröimäsi PIN-koodin yhdistelmällä lähetämme sinulle tekstiviestillä sisäänkirjautumisen turvakoodin. Syötä koodi sille varattuun kenttään. Sisäänkirjautumisen turvakoodi on henkilökohtainen ja kertakäyttöinen. OPR-Finance Oy ei ole koskaan erikseen yhteydessä asiakkaaseen kysyäkseen sisäänkirjautumisen turvakoodia puhelimitse tai tekstiviestillä, eikä koodia tule luovuttaa eteenpäin kolmansille osapuolille.

Miksi minulle ei myönnetty lainaa?

Yleisimmät syyt Everyday noston hylkäämiseen ovat voimassa oleva luottohäiriömerkintä, virheelliset tai puutteelliset asiakastiedot tai yrityksellemme erääntynyt lasku. Myös luotonantajan oma riskiarvio voi estää noston myöntämisen. Luotonantaja voi oman harkintansa mukaan ilman erityistä syytä olla myöntämättä nostoa. Luotonantaja ei ole velvollinen perustelemaan kielteistä luottopäätöstä.

Milloin voin tehdä Everyday noston?

Voit lähettää nostopyynnön milloin tahansa. Nostopyyntöjä käsitellään ja myönnettyjä nostoja maksetaan asiakkaan tilille joka päivä klo 8-22.

Mitä tekstiviestin lähettäminen maksaa?

Tekstiviestin lähettäminen lainapalveluumme maksaa normaalin tekstiviestin verran. Tarkan hintatiedon saat matkapuhelinliittymäsi tarjoajalta.

Miten Everyday joustoluottoa käytetään?

Voit tehdä Everyday nostoja käytettävissä olevan luottorajan puitteissa tarpeesi mukaan. Noston voit tehdä Everyday -sovelluksella, OPR-Online -palvelussa tai lähettämällä tekstiviestin NOSTO SUMMA (esim. NOSTO 100) numeroon 16456. Nostopyyntöjä käsitellään ja myönnettyjä nostoja maksetaan asiakkaan tilille joka päivä klo 8-22.

Miten lainapalvelu on avoinna?

Lainapalvelumme on avoinna joka päivä ympäri vuorokauden. Voit lähettää nostopyynnön milloin tahansa. Nostopyyntöjä käsitellään ja myönnettyjä nostoja maksetaan asiakkaan tilille joka päivä klo 8-22.

 

 

Miten luottorajaa voi muuttaa?

Everydayn luottorajaa voi muuttaa OPR-Online -palvelussa kohdassa ”Everyday”, ”luottorajan muutos”. Valintaikkuna näyttää valittavissa olevat luottorajat.

Miten nostan rahaa tililleni?

Everyday noston voi tehdä Everyday -mobiilisovelluksella, OPR-Online -palvelussa tai lähettämällä tekstiviestin NOSTO SUMMA (esim. NOSTO 100), numeroon 16456. Tekstiviestinosto maksaa normaalin tekstiviestin verran. Tarkan hintatiedon saat matkapuhelinliittymäsi tarjoajalta.

Olen nostanut viime viikolla 100€, voinko nostaa lisää?

Voit käyttää luottoa käytettävissä olevan luottorajasi puitteissa tarpeesi mukaan, mikäli et ole asettanut kuukausittaista käyttörajaasi 100 euroon eikä sinulla ole erääntyneitä laskuja yrityksellemme. Nostamasi summan voit valita euron tarkkuudella. Miniminosto on 20 euroa.

Paljonko Everydayn luottoraja on?

Everyday luottosopimuksen luottoraja on 2000 €. Ennen 1.6.2013 myönnettyjen sopimusten luottoraja on määritelty sopimuksen tekohetkellä (300-2000 €). Näiden sopimusten luottorajaan voi hakea muutosta OPR-Online palvelussa.

Paljonko on Everydayn miniminosto?

Miniminosto on 20 €. Nostot tehdään euron tarkkuudella.

Vakituinen osoitteeni on ulkomailla. Voinko tehdä Everyday noston?

Ulkomaisten osoitteiden laskutuksen osalta edellytämme, että käytössäsi on joko e-laskutus tai sähköpostilaskutus. Emme voi valitettavasti tarjota paperilaskutusta ulkomaisiin osoitteisiin.

Voinko asettaa itselleni kuukausittaisen käyttörajan?

Kyllä voit. Voit halutessasi rajoittaa kalenterikuukauden aikana käytettävissäsi olevan luoton enimmäismäärää. Kuukauden vaihtuessa asettamasi kuukausittainen käyttöraja on jälleen täysimääräisesti käytettävissäsi kuluvan kalenterikuukauden ajan. Mikäli määrität käyttörajaksi esimerkiksi 500 €/kk, voit nostaa kuukauden aikana yhteensä 500 €. Voit nostaa luottoa tarpeesi mukaan käytettävissä olevan luottorajan puitteissa kerralla tai pienemmissä osissa.

Yritin tehdä Everyday noston, mutten saanut puhelimeeni vahvistuskoodia. Missä vika?

Varmistathan ensin, että olet täyttänyt puhelinnumerosi oikein. Tämän jälkeen varmista, ettei puhelimen muisti ole täynnä, ja että voit vastaanottaa tekstiviestejä. Kyseessä voi olla myös matkapuhelinoperaattorin tekninen häiriö, minkä vuoksi tekstiviestit tulevat viiveellä. Tarvittaessa voit olla yhteydessä operaattoriisi.

Haluan rajoittaa luoton käyttöä. Onko se mahdollista?

Kyllä. Voit halutessasi rajoittaa kalenterikuukauden aikana käytettävissäsi olevan luoton enimmäismäärää asettamalla itsellesi kuukausittaisen käyttörajan. Kuukausittainen käyttöraja on mahdollista asettaa lainahakemuksen yhteydessä tai myöhemmin OPR-Online -palvelussa. Mikäli määrität käyttörajaksi esimerkiksi 500 €/kk, voit kuukauden aikana käyttää luottoa korkeintaan 500 €. Kuukauden vaihtuessa asettamasi kuukausittainen käyttöraja on jälleen täysimääräisesti käytettävissäsi. 

Voit myös myöhemmin muuttaa kuukausittaista käyttörajaasi:

  • Käyttörajan alentaminen astuu voimaan heti
  • Käyttörajan korottaminen astuu voimaan kuukauden 7. päivänä

Yleiset asiat

Mihin asiakkaiden henkilötietoja käytetään?

Käsittelemme tietoja itse ja hyödynnämme henkilötietojen käsittelyssä lukuumme toimivia alihankkijoita. Olemme tehneet tietojenkäsittelysopimuksen jokaisen henkilötietoja käsittelevän alihankkijamme kanssa.

Luovutamme henkilötietoja esimerkiksi ulkopuolisten tahojen suoramarkkinointiin. Tietoja saatetaan luovuttaa viranomaisille pakottavan sääntelyn nojalla.  

Emme luovuta henkilötietoja EU-alueen ulkopuolelle.

Mikä on PIN-koodi?

PIN-koodi on asiakkaan itsensä luoma nelinumeroinen tunnus. PIN-koodin ja oman matkapuhelinnumeron avulla asiakas voi sisäänkirjautua OPR-Online -palveluun. PIN-koodin pääsee luomaan OPR-Online -palvelussa kohdassa ”omat tiedot”. Ennen PIN-koodin luomista Online -palveluun tulee sisäänkirjautua verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla.

Nordean verkkopankkiasiakkaat eivät valitettavasti voi pankin sopimusehtoihin perustuen luoda PIN-koodia. Heidän tulee siis joka kerta käyttää verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta OPR-Online -palveluun kirjautuessa.

Jos koodi unohtuu, se on mahdollista tarkastaa OPR-Online -palvelusta kirjautumalla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

PIN-koodi tulee aina säilyttää turvallisessa paikassa, eikä sitä saa luovuttaa toisen henkilön käyttöön. Turvallisuussyistä suosittelemme, että PIN-koodi vaihdetaan säännöllisin väliajoin. Voit vaihtaa/luoda PIN-koodin sisäänkirjautumalla palveluun verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla. Valitse sellainen PIN-koodi, joka on ulkopuolisen vaikea arvata, mutta sinun helppo muistaa. Vältä "helppoja" numeroyhdistelmiä, kuten 0000, 1234, 1111, oma syntymäaika/syntymävuosi tai henkilötunnuksesi loppuosa.

Minulla on palvelunne kautta laina, mutta tarvitsisin suuremman lainan, jotta voisin maksaa aiempia lainoja takaisin?

OPR-Finance Oy ei kannusta maksamaan luottoa luotolla.

Miten saan itselleni lainakiellon?

Lainakiellon voit asettaa lähettämällä kieltopyynnön kirjallisena tai soittamalla asiakaspalveluun. Lainakielto on peruuttamaton ja koskee yrityksemme kaikkia lainapalveluita, ellei toisin ole pyydetty. Asetettu lainakielto koskee ainoastaan yrityksemme lainapalveluita. Valtakunnallisen kiellon (OLK=Omaehtoinen luottokielto) voit asettaa olemalla yhteydessä henkilöluottotietoja hallinnoivaan Suomen asiakastieto Oy:ön.

Miten tavoitan asiakaspalvelun?

Everyday laskuihin liittyvissä asioissa tavoitat laskutusasiakaspalvelun:

Lainan hakemiseen liittyvissä ja muissa asioissa tavoitat asiakaspalvelun joka päivä klo 8-22:

Postiosoite:
OPR-Finance Oy/Everyday asiakaspalvelu
Lautatarhankatu 8 B
00580 HELSINKI

Olen saanut tietooni, että nimissäni on tietämättäni haettu lainaa. Mitä teen?

Mikäli nimissäsi on tehty petos tai epäilet henkilötietojesi joutuneen ulkopuolisen tahon haltuun, ole viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse 020 741 2030 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@everyday.fi. Muista liittää viestiin yhteystietosi, jotta tavoitamme sinut antaaksemme asiassa lisäohjeita.

Olen unohtanut PIN-koodin. Mistä saan uuden PIN-koodin?

Jos koodi unohtuu, se on mahdollista tarkastaa OPR-Online -palvelusta kirjautumalla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Nordean verkkopankkiasiakkaat voivat luoda PIN-koodin vain Everyday-mobiilisovellusta varten. Tämä tapahtuu OPR-Online -palvelussa. Pankin sopimusehtoihin perustuen tällä PIN-koodilla ei voi kuitenkaan kirjautua OPR-Online -palveluun tai hakea lainaa. Tässä yhteydessä tulee siis joka kerta käyttää verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta.

Onko Everyday tietoturvallinen?

Kyllä. Käytämme pankkien tasoista turvajärjestelmää, eli yhteytemme on suojattu SSL-suojauksella. Tiedostomme ovat nykyaikaisessa ja asianmukaisesti suojatussa ympäristössä, eikä ulkopuolisilla ole pääsyä niihin. Sisäänkirjautuminen palveluun tapahtuu aina henkilökohtaisten verkkopankkitunnusten avulla, mobiilivarmenteella tai aiemman verkkopankkitunnusten avulla tehdyn sisäänkirjautumisen yhteydessä luomasi PIN-koodin ja matkapuhelinnumerosi yhdistelmällä.

Yhteystietoni ovat muuttuneet, miten toimin?

Muuttunut osoite, nimi, sähköposti tai puhelinnumero tulee päivittää OPR-Online -palvelussa tai lähettämällä asiasta sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@everyday.fi.

 

Asiakaspalvelu

Avoinna joka päivä 8-22
Puhelin
020 741 2030
Avoinna arkisin klo 9-18
Sähköposti
asiakaspalvelu@everyday.fi
Chat
Chat

Everyday.fi perustiedot

  • Jatkuva tililuotto, ei määriteltyä takaisinmaksuaikaa
  • Takaisinmaksu kerralla tai erissä
  • 2000€ lainalle todellinen kulut huomioiva vuosikorko on 92,04% ja luoton arvioitu kokonaiskustannus on 1130,61€ mikäli asiakas nostaa 2000€ kerralla, käyttää minimilyhennystä ja maksaa luoton kokonaisuudessaan takaisin 12kk kuluttua


Mitä Everydayn käyttö maksaa?

200,00 €

  • Maksat yhteensä:
  • TAI osamaksulla:
  • Luoton määrä:
  • Nostoprovisio (15%):
  • Eräpäivä:31.10.2019
Kuluttajasuojalain mukainen todellinen kulut huomioiva vuosikorko 2000 euron luotolle on 92,04%